Marco Kiahâte Posté(e) Avril 27, 2015 Signaler Share Posté(e) Avril 27, 2015 Il y a deux mois, Mini Pro m'a trouvé ceci sur un site de petites annonces: Après avoir bravé les intempéries pour aller en prendre possession à Repentigny, de Québec, je l'ai confortablement installé sur le magnifique support que Stefd33 fait pour n'importe qui de la communauté PQ, pour la modique somme de 25$ (pas cher mais il dit que sa occupe ses journées). Il attend vos MP. Lors de notre ressent voyage de pêche aux U.S.A., Gilles et Stef ont eu une discussion animée pour savoir quelle était le ratio huile-essence approprié pour ce moteur dont je n'ai pas le livre d'instruction. Selon vous, qui a raison? Stef avec son 100:1, où Gilles avec son 25:1 ? Pour le moment, je m'enligne pour mettre du 50:1. 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mini pro 165 Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 Il y a deux mois, Mini Pro m'a trouvé ceci sur un site de petites annonces: Après avoir bravé les intempéries pour aller en prendre possession à Repentigny, de Québec, je l'ai confortablement installé sur le magnifique support que Stefd33 fait pour n'importe qui de la communauté PQ, pour la modique somme de 25$ (pas cher mais il dit que sa occupe ses journées). Il attend vos MP. Lors de notre ressent voyage de pêche aux U.S.A., Gilles et Stef ont eu une discussion animée pour savoir quelle était le ratio huile-essence approprié pour ce moteur dont je n'ai pas le livre d'instruction. Selon vous, qui a raison? Stef avec son 100:1, où Gilles avec son 25:1 ? Pour le moment, je m'enligne pour mettre du 50:1. and the «winner» is 50:1 http://www.marineroutboards.com.au/home/service--warranty/service--maintenance/fuel--oils-recommendations---outboards.aspx Using the correct grade of fuel helps to ensure optimum performance, economy and reliability from your engine. It is important to follow the recommendations for your model engine as incorrect fuel can damage your engine or affect performance.IMPORTANT:Using fuel that is below the minimum recommended octane may reduce engine lifeFuel recommendations are based on engines being set up and tuned to manufacturer's specifications. This includes using the correct propeller to allow engine to achieve recommended maximum RPM under typical load and conditionsLeaded fuel is not recommendedFuel that exceeds 10% ethanol is not recommendedMERCURY & MARINER FUEL RECOMMENDATIONSUse a major brand of automotive unleaded petrol (ULP) with a minimum posted octane rating of 91These recommendations apply to Mercury and Mariner 2-Stroke, 4-Stroke, Verado and OptiMax models unless specified otherwise (ref to "Notes & Exceptions" following)Notes & ExceptionsEngines manufactured prior to 1980:2hp to 20hp - Unleaded Petrol (ULP) - minimum 91 Posted Octane30hp & above - Premium Unleaded Petrol (PULP) - minimum 95 Posted OctaneVerado Models:Verado 275/300hp - Premium Unleaded Petrol with a minimum 95 octane recommended for maximum performanceVerado 350hp - Premium Unleaded Petrol with a minimum 98 octanePerformance Products will have different requirements, consult your Operation and Maintenance ManualOIL RATIOS - 2-STROKE MODELSPre-Mix ModelsFuel/oil ratio: 50:1 (50 parts fuel to 1 part oil)Oil requirement: - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oil - Quicksilver Premium 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil - Quicksilver Premium Plus 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil2-stroke oil is normally added to the fuel tank when filling with fuel. This convenient oil measuring bottle is great for calculating oil required for various volumes of fuel - order part # 67-886696 from your authorised Mercury dealerPre-mix is generally used in the following 2-stroke modelsAll 2hp to 30hp modelsAll models up to 225hp manufactured prior to 1984Autoblend ModelsOil requirement: - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard Oil - Quicksilver Premium 2-Cycle TC-W3 Outboard Oil - Quicksilver Premium Plus 2-Cycle TC-W3 Outboard OilAutoblend models have an oil reservoir mounted inside the boat that automatically blends oil with the fuel at a constant ratio of 50:12-stroke oil is added to the reservoir and does not need to be mixed with the fuel (unless required for running-in)Autoblend was used on some 35hp to 115hp models manufactured between 1984 and 1988Oil Injection Models Oil requirementConventional 2-stroke models - Certified TC-W3 2-Stroke Outboard OilDFI/OptiMax models - Quicksilver OptiMax/DFI 2-Stroke Outboard OilOil injected models have an oil reservoir mounted under the engine cowlMercury/Mariner V6 models have an additional oil reservoir mounted in the boat© 2009 Mercury MarineTerms & ConditionsPrivacy Policy Mercury Marine is a division of Brunswick Corporation Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mini pro 165 Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 quelle année le moteur.....? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
StevenGirard Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 100:1 dans ces années la, y'a juste Suzuki qui avait cette recommandation, du moins a ce que j'ai vu a date! Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Stef le courtier. Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 Maudit menteur ...Je t'avais dit 50 pour 1 3 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Marco Kiahâte Posté Avril 27, 2015 Auteur Signaler Share Posté Avril 27, 2015 Maudit menteur ...Je t'avais dit 50 pour 1 Ce n'est pas poli de démentir le monde en public. Tu devrais te concentrer sur ta prise de commande de support. Tu va faire la passe grâce à moi. 2 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mini pro 165 Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 quelle année le moteur....? Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
Marco Kiahâte Posté Avril 27, 2015 Auteur Signaler Share Posté Avril 27, 2015 quelle année le moteur.....? ?????? Gilles parle d'autour de 1995, Stef l'ostine (encore) et parle d'un 2007. Pourquoi deux fois la même question, laisse moi le temps. 1 Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mini pro 165 Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 ?????? Gilles parle d'autour de 1995, Stef l'ostine (encore) et parle d'un 2007. Pourquoi deux fois la même question, laisse moi le temps. Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
mini pro 165 Posté Avril 27, 2015 Signaler Share Posté Avril 27, 2015 tiens, télécharge ca, tu va savoir exactement.....!https://www.youtube.com/watch?v=a-SdlzKLBng Citer Lien vers le commentaire Partager sur d’autres sites More sharing options...
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